Thursday 16 August 2012

Sedikit Coretan di Surabaya

Hai . :)
Nie baru entry kedue after dah berape bulan buat blog baru...haiyaa..aku sangat malas untuk mengupdate blog nie kan?
Konon nak update pasal ASP di Surabaya. Angan tinggal angan je la...hehe.
Bukan ape,terlalu banyak cerita di Surabaya sampai tak tercerita di blog nie..
Biarlah status di Facebook, tweets di Twitter, dan gambar di Instagram yang menjadi cerita tentang AKU di sana..:)
Walau camne pon,aku sangat merindui mereka mereka - family ASP 2012 :)

dancers of ASP 2012
3 minggu di negara orang membuatkan aku bertambah sayangkan negara aku sendiri,Malaysia bcz maybe aku tak biase dengan environment di sana..
Cukup seminggu,aku dah menghitung hari nak balik Malaysia..hahah..padan muke aku.
SIMPATI, Facebook, Twitter and WhatsApp menjadi penghubung aku dgn org tersayang..
3 minggu tu memang tempoh yang sangat lame lah bg aku untuk berada di negara orang..
But walau camne pon,aku tetap kuatkan semangat bersama dgn kawan2 yg always di sisi..

simcard pengganti Celcom :)
Di Indonesia,banyak jugak perkataan baru yg aku belajar..And still dlm ingatan perkataan pertama yg aku belajar adalah "pulsa"..
Pulsa means topup..:)If nak topup,diorg memang tak faham if kita cakap "topup"..So untuk 3 minggu tu,kene cakap "pulsa" :)
Almost everyday aku topup 5000 rp or 10000 rp bcz everyday aku akan call mak and MR S..
Kadang2 diorg yg call but sgt mahal..Skjp je dpt cakap..

di rumah Allah :masjid Cheng Ho
Bertambah sayu lagi lagi menyambut bulan puasa tanpa family di sisi..It was my first time..
Everyday aku update mkanan yg aku makan di Indonesia..Everyday jugak mak cakap xsabar menunggu kepulangan aku bcz mak nak masak untuk aku :)
Bertambah la perasaan nak balik Malaysia tu..heheh
Ape yg aku kagumkan di ASP, crewsnye sangat mengambil berat tentang kami peserta ASP..
Everyday jam 3pagi,mereka hantarkan mkanan sahur dari bilik ke bilik. Amazing!
Even mereka bukan beragama Islam,still they respect our Islam..:)

1st mural with megat and asmida :)
2minggu berlalu, tamatlah sesi pembelajaran.
Minggu ketiga was culture week..Banyak jugak pengalaman berharga dalam culture week tu.
Canting batik,jahit baju,handmade accessories, and menari antara aktiviti yg kami buat.
Tarian Polah Arek sangat susah..OMG!
Aku pulak kena perform untuk closing ceremony..yea it was the nice moment even aku salah step mase tu..hahah
Sangat malu !

my partner MATT from Korea :)

Cukup 3minggu,tibalah masa pulang ke Malaysia..Mase tu perasaan bercampur..Excited nak balik ade, sedih pun ade bcz nak meninggalkan kawan2 dari 4buah negara nie :)
Especially the committe yg sentiasa senyum even mereka penat melayan kami peserta ASP 2012 .
Kagum dgn mereka!

di Juanda Airport,Surabaya

Guys,take good care yea..Miss u damn much ! Jangan lupa kami di Malaysia yea :)










No comments:

Post a Comment