Wednesday 31 October 2012

Buat Sehabis Baik

Hai.
Aku tak tahu tajuk entry aku ni ade kaitan dgn story nie or takde langsung.
Tapi first thing dlm kepale hotak aku bila melaluinye, ayat Buat Sehabis Baik.
Ermmm ape aku lalui?
Yea cerita di sebuah restoran di tempat aku sendiri.

First time duduk di kerusi makan tu, meja tak dikemas lagi.
Pinggan mangkuk masih bersepah.
About 5minutes jugak kitorang tunggu pelayan datang serve kami.
Then baru terkial-kial angkat pinggan and gelas.
Okay tu satu hal.
Hal yang lain.
Semua menu yang aku nak semua takde.
Fresh orange pon takde???
Memang spoil giler mood nak makan malam tu.
Errr nie restoran ke warung?
Then nasik putih yang aku order berketul-ketul.
Aku makan dah macam nak potong ayam dengan sudu je.
Biasanye kalau betul restoran, you tangkupkan nasi tu dgn mangkuk.
Bagi kemas.
Buat kerja betul-betul tak proper!
Sorry to say this!

After makan, pelayan sibuk dengan kerja lain sampai tak pandang kitorg nie yg nk mintak die tolong kirakan harga makanan.
Macam mane if ade customer yang tak jujur then trus blah???!
Haiyaaa...
Sedih betul..!
And sangat menyesal datang restoran tu..!
Chow! 
:)



No comments:

Post a Comment